Previous Next
Subverzní adaptace VERONIKA PEHE Kniha Petra Bubeníčka vyšla jako součást série nakladatelství Palgrave Macmillan soustředící se na adaptaci...
Syntéza o tematizaci a reflexi židovství v české literatuře 20. století MARIE-ODILE THIRUOINOVÁ Tato úctyhodná publikace o tisíci stranách je kolektivním dílem, které vzniklo pod vedením...
Otvírání struktur slovenského realismu RÓBERT KISS SZEMÁN Marcela Mikulová — Ivana Taranenková (edd.): Konfigurácie slovenského realizmu. Synopticko-pulzačný...

Od podzimu 2013 spolupracuje ÚČL s Centrem pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT). Na základě smlouvy o vzájemné spolupráci, uzavřené 6. ledna 2014, ÚČL převzal roli oponenta finálního zadání literárněhistorického a literárněteoretického obsahu maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury. Pracovníci ÚČL dále podle svých možností podporují přípravu zadání zkoušky z českého jazyka a literatury formou konzultací a účastí v expertních týmech a komisích CERMAT. Všechny tyto konzultační role plní převážně členové Komise pro výuku literatury na středních školách.

Až dosud se pracovníci ÚČL podíleli např. na revizi Katalogu požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky (Český jazyk a literatura). Ve funkci tzv. revizora či tzv. ředitelského experta připomínkovali v průběhu roku 2014 jednotlivé testové úlohy či celé jejich soubory (např. konkrétní zadání maturitní zkoušky).