Intermediální poetika příběhu
Intermedialita je dnes módní metoda, zatímco poetika poněkud vyšla z módy.
Právě tyto dva přístupy však spoluautoři publikace organicky spojují ve zkoumání příběhu, jak se realizuje v jednotlivých uměních a médiích nebo v jejich vzájemných vazbách. Sledují tak například proměny renesančního příběhu Beatrice Cenci v evropské a americké literatuře a výtvarném umění či v nedávném Lynchově filmu Mulholland Drive nebo posuny v seriálových verzích adaptacích klasických (např. Dickensových) děl, k nimž dochází v závislosti na vývoji televizní technologie či změnách požadavků veřejnoprávní televize. Mezioborový přístup kombinující vědění a metody dějin umění, literární a filmové vědy či mediálních studií však neznamená, že kniha je určena jen zástupcům těchto oborů – její autoři se snažili psát tak, aby oslovili nejen ty, kdo hranice oborů překračují, ale šíře i ty, kdo se prostě zajímají o výtvarné umění, literaturu, film – a v televizi se jen nedívají na obrázky, ale přemýšlejí, jak asi bude vystavěn další díl seriálu.
Editoři | Stanislava Fedrová, Alice Jedličková |
---|---|
Název | Intermediální poetika příběhu |
Vydavatel | Akropolis |
Rok vydání | 2011 |
Počet stránek | 352 |
Formát | 14,8 × 21 cm |
Edice | Mimo ediční řady |
ISBN | 978-80-87481-56-1 |